Planszowe Gram Prix 2020



Planszowe Gram Prix to plebiscyt, który odbywa się już piąty raz.

Jest to głosowanie na ulubione gry, na ulubionych wydawców, na ulubionych autorów gier itd. Kategorii jest mnóstwo, nie trzeba głosować w każdej, tylko w tych, co do których czujemy się najpewniej.

Chciałabym Wam przedstawić kilka moich głosów, które oddałam w plebiscycie.

Jest jeszcze kilka dni na głosowanie. Warto wesprzeć nasze środowisko, warto pokazać, że doceniamy, że lubimy, że szanujemy ich pracę.
Głosy można oddawać do 28 lutego, do godziny 22:00.

Zawsze mam problem z tego typu konkursami. Jest po prostu tak dużo dobrych inicjatyw, mnóstwo gier, które uwielbiam, że trudno jest oddać TYLKO jeden głos.

Chcę Wam jednak pokazać kilka moich typów w tegorocznym Gram Prix.

Najlepsza gra
Ciężko bardzo jest wybrać jeden tytuł. W tej kategorii mam kilku faworytów:
- Azul. Witraże Sintry (Lacerta)
- Loch Ness (Granna)
Pojedynek Superbohaterów DC (Egmont)
- Wyprawa do El Dorado (Nasza Księgarnia) 








Gra dla dwóch osób
Tu wybór był dla mnie jasny - wybrałam grę, która jest moim zdaniem po prostu rewelacyjna, uwielbiam w nią grać pomimo tego, ze prawie zawsze przegrywam, no i jest to faktycznie gra dla dwóch osób.
- Zamek (Nasza Księgarnia)


Gra edukacyjna
Tu bezsprzecznie faworytem dla mnie jest....
- Cud Miód (Granna)


Gra niesie ze sobą piękny ogromny aspekt edukacyjny dotyczący pszczół, a wiemy, jak bardzo ważny, a poza tym jest przepięknie wydana.

Najlepsza gra z klimatem
Wulkan, ucieczka przed gorącą lawą, stres i emocje?
O tak! w tej kategorii stawiam na:
- Fudżi (Lacerta)


Jest to rewelacyjna gra kooperacyjna, która nie jest typowa, ma ciekawą mechanikę i emocje, gdy się w nią gra są fantastyczne!

Najlepsze ilustracje
Tu patrzyłam faktycznie na ilustracje, czyli grafiki, czyli rysunki, które występują w grze i tworzą jej szatę i oprawę.
Jest sporo gier w tej kategorii, na które mogłabym postawić, ale wybrałam:
- Dziennik: Wyprawa 1907 (FoxGames)


Grafiki z tego Dziennika idealnie wpasowują się w mój gust, w stylistykę, którą uwielbiam. Nieco mrocznie, bardzo dobrze narysowane, ze smakiem, z nutą grozy.

Crowdfunding
Tu chciałabym zwrócić waszą uwagę na dwie kampanie, które są mi bardzo bliskie sercu i na które warto zagłosować, ponieważ zostały świetnie przeprowadzone, a nie było lekko.
- Triang Wars
- Plażing - parawany w dłoń



Link do głosowania i więcej informacji o Gram Prix znajdziecie pod tym linkiem: https://planszowegramprix.pl/

A do Was mam pytanie:
na jaką grę zagłosujecie w kategorii Najlepsza gra dziecięca?

Komentarze