Bójka na słówka - nauka angielskiego przez zabawę! - recenzja #64

Fot. ze strony wydawcy
Wydawca: Edgard
Wiek: 7+
Gra dla 2-8 graczy
Czas rozgrywki: 10-20 minut
Rok wydania: 2019

Gra "Bójka na słówka" nieco przypomina znane chyba wszystkim Dobble, które dzięki swej prostej mechanice stały się bardzo popularne.
W Bójce na słówka trzeba znaleźć na dwóch kartach albo dwa takie same obrazki, albo dwa takie same napisy, albo napis i obrazek. Idealna gra do nauki prostych słówek!
Ta gra wspaniale ćwiczy umysł pomagając pracować nad szybkością skojarzeń, nad refleksem.
Wydawca głównie zajmuje się propagowaniem edukacji językowej, dlatego mamy tu do czynienia ze słówkami angielskimi. A wiadomo od dawna, że dzięki zabawie nauka lepiej się przyjmuje."Bójka na słówka" to karcianka przeznaczona dla 2-8 graczy. Wielkim plusem jest to, że aż 8 osób może mierzyć się z grą, bo można ją świetnie wykorzystywać np. zajęć na lekcjach.

Pudełko i co w środku?
Pudełeczko małe, kompaktowe, które możemy wszędzie ze sobą zabrać nie jest najlepszej jakości, bo uważam, że jest zrobione z za cienkiego kartonu, ale zawiera aż 103 dwustronne karty z rysunkami oraz ze słowami w języku angielskim. Mają one również dwa stopnie trudności: fioletowe dla początkujących oraz pomarańczowe dla tych, którzy już trochę lepiej znają angielski.
W grze znajduje się około 200 słówek i jest tu aż 17 kategorii tematycznych, np: dom, kuchnia, czas wolny, transport, szkoła, miasto, uczucia, zwierzęta, części ciała.



Grafika

Gra jest świetnie opracowana graficznie, obrazki są czytelne, dzięki czemu podczas grania można się skupić na odgadywaniu, co i tak nie jest proste, jak się okazuje :)

Wrażenia z grania
Rewelacyjnym pomysłem jest również to, że wśród kart dostajemy także słowniczek obrazkowy, który bardzo ułatwia początkowe rozgrywki oraz naukę słówek, a także mini ściągę podstawowych zwrotów bardzo pomocną do nauki pierwszych dialogów!
Poza tym gra jest szybka, dynamiczna, nikt podczas rozgrywki się nie nudzi, co, jak wiemy, dla dzieci jest bardzo ważne, bo nie potrafią długo skupiać uwagi.
Bardzo się cieszę, że powstaje coraz więcej gier, które uczą dzięki zabawie i oprócz ciekawej rozrywki mamy tu wymierny efekt w postaci bardzo potrzebnej wiedzy.
Gramy często i wracamy do niej, bo jak wiadomo, angielski w obecnych czasach to podstawa. Radość jest wielka, gdy dziecko samo chce się uczyć!
Jestem tą grą zachwycona i czekam na więcej!



Plusy:
+ nauka angielskiego poprzez zabawę
+ znana mechanika
+ proste zasady
+ dynamiczna rozgrywka
+ słowniczek obrazowy

Gra jest dla Ciebie, jeśli:
- masz dziecko w wieku szkolnym
- lubisz się uczyć poprzez zabawę
- jesteś dorosły i chcesz sobie powtórzyć proste słówka
- lubisz mechanikę Dobble
- lubisz gry imprezowe

Dziękujemy wydawnictwu Edgard za możliwość testowania Bójki!


https://www.jezykiobce.pl/



Komentarze

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. O to właśnie chodzi, aby w przypadku młodszych dzieci uczyć języka angielskiego poprzez zabawę. Za to dorośli często korzystają z podręczników do angielskiego https://www.jezykiobce.pl/s/170/podrecznik-do-jezyka-angielskiego i jestem zdania, ze takie coś jest najlepszym wyborem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeżeli zabawa pozwala nam się przy okazji uczyć języka angielskiego to bardzo fajnie. Jednak ja wolałam jeszcze moje maluchy zapisać na kurs https://lincoln.edu.pl/warszawa/jezyk-angielski/kurs-angielskiego-dla-mlodziezy/ i teraz wiem, że to był bardzo dobry wybór.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kurs to faktycznie super opcja. Sama zapisałam moje dzieciaki do Columbusa: https://www.columbus.lublin.pl/angielski i jestem zadowolona. Oczywiście nauka przez zabawę to też świetny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nauka przez zabawę to zdecydowanie najlepsze rozwiązanie dla dzieci - świetny pomysł z tą grą! :) Jednak, tak jak poprzednicy uważam, że warto dodatkowo zastanowić się nad zapisaniem dzieci na kurs angielskiego. Moja córka chodzi do Szkoły Języków Obcych ACE - tam zajęcia dla maluchów też są prowadzone w formie zabawy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. W szczególności te sposoby na pewno sprawdzają się przy dzieciach i jestem zdania, ze mogą być fajne. Jak również napisano na stronie https://mamanawypasie.pl/2020/07/nauka-jezyka-angielskiego.html to są specjalne sposoby aby wspierać nasze dzieci w nauce języka angielskiego.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawie to zostało opisane. Będę tu zaglądać.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja jeszcze nie miałam okazji testować tych materiałów, ale muszę przyznać, że zapowiada się ciekawie. Ja jestem zdania, że również jak napisano na stronie https://earlystage.pl/blog/2020/07/28/ulica-sezamkowa-filmy-dla-dzieci-do-nauki-angielskiego/ to również ulica Sezamkowa na pewno fajnie uczy języka angielskiego.

    OdpowiedzUsuń
  10. Naprawdę bardzo fajnie napisano. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajnie jest w ogóle się uczyć języka angielskiego i ja jestem wielką zwolenniczką tego języka. Nawet ostatnio miałam okazję przeczytać na stronie https://studiowac.pl/19652/szkolenia-dla-nauczycieli-jezyka-angielskiego-gdzie-szukac/ o tym gdzie można szukać szkoleń dla nauczycieli języka angielskiego.

    OdpowiedzUsuń
  12. Jestem pod wrażeniem. Bardzo ciekawie napisane.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz