Duuuszki za pięć 12:00 - szybkość najważniejsza!- recenzja gry #38


Wydawca: Egmont
Autor: Jacques Zeimet
Ilustracje: Gabriela Silveira
Gra dla 2-8 graczy
Wiek: od 8 r.ż.

Szybkie kojarzenie, jeszcze szybsza reakcja - to umiejętności, które dadzą nam pewną wygraną w tej kolorowej i bardzo zabawnej grze.
Gra zdobyła tak dużą popularność i tak się spodobała, że powstało kilka jej wersji: Duuuszki (Bądź szybki jak błyskawica), Duuuszki (edycja limitowana - w takiej cudnej puszce!!!), Duuuszki - W kąpieli oraz nowość: Duuuszki - Za pięć 12:00.
I ja Wam dziś opowiem o tej najnowszej - z zegarem ;) No i kilka słów o wersji podstawowej też się znajdzie. Ale uwaga! Jest ostro!!!
---------------------------------------------------

Pudełko i co środku 6/6
Na pudełku filuterny pan duszek, z sumiastym wąsiskiem, uśmiecha się do swojego odbicia lustrzanego wylewając na siebie tony wody toaletowej. I już może nam coś zaświtać! Tak! W środku będą nowe figurki!!!
W wersji podstawowej były takie:



A w najnowszej jest ich aż 9!!!! Wyobrażacie sobie tę walkę??? (Dla tych, którzy nie znają tej gry, będzie krótki opis zasad w części o wrażeniach z grania.)




Na kartach w wersji podstawowej były dwa symbole, a na tych w najnowszej są już trzy!


No wiadomo - drewniane elementy robią furorę - i wśród dzieci, i wśród dorosłych. Ja osobiście babojagowo uwielbiam drewno w grze, czemu zawsze daję wyraz.

No i świetny pomysł, żeby duszka zapakować osobno, żeby nie obijał się o inne elementy i nie niszczył. Wielki plus!

Instrukcja 6/6
Zarówno w wersji podstawowej, jak i w kolejnych, instrukcja jest świetna! Wszystko od razu zrozumiecie i gra nie będzie sprawiała żadnych trudności. Opisy opatrzone oczywiście ilustracjami, i to, co bardzo mi się podoba - są dodatkowe warianty gry!!! Aż cztery! Dzięki temu gra jest dość dobrze regrywalna.


Grafiki 5/6
Obrazki są przygotowane w bardzo przemyślany sposób. Kolory nie są krzykliwe, postaci/przedmioty są symboliczne, ale nie za proste - wszystko po to, żeby jak najbardziej wyrównać szanse wszystkich graczy. 
Nie jestem specjalnie fanką tych obrazków, jakieś takie mało przykuwające oko mi się wydają, szczególnie w wersji podstawowej. W "za pięć 12:00" już bardziej mi podeszły, chociaż kreska ta sama. I dobrze, że został wprowadzony nieco żywszy zielony kolor ;)


Wrażenia z grania 5/6
To może najpierw o co tu w ogóle chodzi?
Na stole ustawiamy wszystkie figurki tak, aby każdy miał do nich równy dostęp. Następnie wykładamy jedna kartę. I teraz kto najszybciej złapie odpowiedni przedmiot - zabiera tę kartę, która na koniec daje punkt. Są dwie możliwości:
* jeśli jeden przedmiot na karcie jest identyczny z przedmiotem na stole - gracze łapią jego odpowiednik
* jeśli wszystkie przedmioty na karcie są w innym kolorze i kształcie - gracze łapią figurkę w takim kolorze i w takim kształcie, który nie występuje na karcie.



Wygrywa gracz, który na koniec rozgrywki uzbierał największą ilość punktów.
Na początku troszkę trudno jest wejść w ten matrix, ale po kilku kartach już wszystko staje się jasne.
W grze klasycznej jest tylko 5 przedmiotów do łapania i jest trudno, szczególnie, jak się nie ma tych umiejętności szybkiego kojarzenia i  reagowania. A w najnowszej jest ich aż 9!!! Wyobrażacie sobie, co się dzieje na stole??? To jest najpierw burza mózgów, którą niemal słychać, a potem wojna!
Po rozgrywce ręce podrapane, poobijane, no i w sumie można iść pod prysznic, bo z emocji człowiek jest cały mokry :D I koniecznie relaks przy muzyce i świecach - mózg tez musi odpocząć....

Duuuszki to świetna gra imprezowa i to dla każdego towarzystwa. Łatwo ją wytłumaczyć i jeszcze łatwiej przygotować do grygrania, no, czyli do rozgrywki :) To takie moje słowotwórstwo ;) No i wydaje mi się, że spokojnie można w nią grać (a już na pewno w wersję podstawową) z młodszymi dziećmi.
No i jest to gra, w której dzieci mają naprawdę większe szanse i to one mogłyby dawać dorosłym fory ;)


Plusy:
+ duże, drewniane komponenty
+ bardzo łatwe zasady
+ szybka rozgrywka
+ gra i dla młodszych, i dla starszych
+ dobra na każdą imprezę i spotkanie

Minusy:
- uszkodzenia ciała i walka ;)
- kolory (ale to kwestia indywidualna)

Gra jest dla Ciebie, jeśli:
- lubisz gry imprezowe
- lubisz szaloną szybką rozgrywkę
- nie boisz się rozwścieczonych przeciwników :D
- lubisz drewniane elementy w grach

Dziękujemy Krainie Planszówek Egmont za przesłanie gier do recenzji :)

Komentarze