Śpiochy - recenzja gry

Wydawnictwo: Granna
Autor: Piotr Dachtera
Ilustracje: Elżbieta Jarząbek
Liczba graczy: 1-5
Wiek: 3-6
Rok wydania: 2022
Czas rozgrywki: 10 minut

Czasami tak jest, że gra, która kompletnie nie jest dla mnie, czy dla Jagody, i tak zachwyca. Bo gry weźmie się to pudełko do ręki, to od razu pojawia się uśmiech na twarzy. No bo czy zwierzaczki w piżamkach, układające się do snu z książeczką, czy ze swoją ulubioną przytulanką nie są przesłodkie? 

Prezentacja gry
W uroczym, kwadratowym pudełku znajdziemy instrukcję oraz przepiękne kartonowe komponenty: wielkie kafle przedstawiające zwierzaczki w pościeli oraz składane trójwymiarowe łóżeczko, no i prosto napisaną instrukcję.



Ilustracje są zachwycające! Te urocze zwierzaczki łapią ze serce i tak sobie człowiek myśli - och, żeby moje dziecko tak chciało grzecznie leżeć w łóżeczku i czytać sobie książeczkę na dobranoc.... No zazwyczaj pozostaje to w sferze marzeń ;)

Całość jest bardzo spójna z okładką, utrzymana w takim bajkowym klimacie dziecięcych kreskówek. Mi się od razu skojarzyła z Misiem Uszatkiem, zresztą od lat mam śliczną figurkę Uszatka w piżamie, którego zaprosiłam do tej sesji ;)

O co tu chodzi?

Zasady gry są  bardzo proste. Układamy 4 kafle zwierzaczków a obok nich łóżeczko. Jeden z graczy przygląda się kaflom i stara się zapamiętać zwierzątka, kolory pościeli, zabawki oraz to, czy zwierzątko czyta książkę, czy nie. Następnie zamyka oczy, a inny gracz kładzie jeden z kafli na łóżeczku, ale rewersem do góry, pozostałe kafle miesza i układa tam, gdzie leżały wcześniej. No i zadaniem gracza jest odpowiedzieć na pytania: kto śpi na łóżeczku, czy czytał książkę na dobranoc, czy nie. I to jest tylko jeden z wariantów, ponieważ instrukcja podaje ich kilka!


Ta gra jest rewelacyjna do przedszkoli, klubów gier, do młodszych klas szkół, zaprasza do rozmowy na wiele tematów: od tego, jak ważny jest sen, przez czytanie książek, przez kolory, do ulubionych maskotek itd :) Będzie idealna także dla logopedów, czy po prostu oczywiście do domu, gdy mamy maluszki, które chcemy wprowadzać w świat gier. 

Ja się zakochałam i jestem pewna, ze w moim klubie gier będzie to hicior :D

Dziękuję wydawnictwu Granna za piękny sen :)



Komentarze