Kapitan Nauka - gra na mnożenie żaby, czy kraby - recenzja gry #70


Wydawca: Edgard
Redakcja: Hubert Bobrowski
Ilustracje: Ewa Iwaniuk
Gra dla 2-4 graczy
Wiek: 6+
Rok wydania: 2019

Co zrobić, gdy okazuje się, że twoje dziecko w czwartej klasie nie umie tabliczki mnożenia??? A powinno ją umieć już dwa lata temu? jak to jest możliwe, że prześlizgiwało się przez te dwa lata i to z bardzo dobrymi ocenami? Gdy ręce mi opadły i już je pozbierałam z ziemi, nie pozostało mi nic innego, tylko udać się do Kapitana Nauki po poradę. No i Kapitan miał na to jedną odpowiedź: gra na mnożenie!
Kapitan Nauka ma odpowiedzi na wiele tematów, które mogą nurtować dociekliwe dzieci i ich rodziców. I nie ma tu nudnej nauki, zwykłych odpowiedzi na pytania, a są gry planszowe! I to ciekawe, bo nawet mnożenia można uczyć się w ciekawy sposób!


Pudełko i co w środku?
Ładny, kolorowy klasyczny kartonik z klapką otwieraną z przodu zawiera sporo elementów.



Po pierwsze - mamy aż dwie plansze do gry! I obie są dwustronne, co bardzo zwiększa regrywalność tej prostej gry. Gramy kolorowymi żetonami, na których na jednej stronie jest urocza żabka, a na drugiej śliczny krab - jest ich aż 40 - po 10 na gracza. Do tego są jeszcze cztery żetony działań (w tym dwa zapasowe) i oczywiście bardzo zwięźle i jasno napisana instrukcja.



Grafika
Bardzo przyjemne dla oka wykonanie gry, jak i wszystkie grafiki to duży plus tego tytułu. Z żetonów uśmiechają się do nas kolorowe żabki i zabawne kraby. Bardzo dobrym zabiegiem są dwustronne plansze - z jednej strony mamy staw z liliami - po tej stronie gramy żabkami, a z drugiej podwodny świat, idealne środowisko dla krabów. Obie są klimatyczne i bardzo przyjemne w odbiorze.
Żółta plansza jest bardzo czytelna, estetyczna, ładna, też dwustronna, z jednej strony jest łatwiejsza wersja, z drugiej nieco trudniejsza.


Wrażenia z grania
Najlepszą rekomendacją są oczywiście słowa i reakcje dziecka. Więc gdy moja Jagoda bierze z półki grę i mówi - pograjmy dziś znowu w "żaby i kraby" to serce mi się uśmiecha, radość wzbiera i co? I gramy!


Dzięki tej grze faktycznie przyswaja się tabliczkę mnożenia, ponieważ trzeba wiedzieć, jaki jest wynik mnożenia, żeby ułożyć żabkę lub kraba na odpowiednim polu. Jeśli uda się ułożyć cztery swoje żetony w rzędzie (w pionie, w poziomie, czy w ukosie) zostaje się zwycięzcą.
Grając często jest szansa, że ta wiedza zostanie w głowie i będzie przyswojona w ciekawy, nienachalny sposób.
Jestem wielką fanką edukacyjnych gier planszowych, które w nietypowy sposób pozwalają pozyskiwać i utrwalać wiedzę. Lubię te gry, bo wiem, że dzięki nim moje dziecko uczy się w ciekawy sposób, uczy się chętnie, nie traci zainteresowania nauką, a wręcz odwrotnie - chce się uczyć jeszcze więcej. Takie sposoby na zdobywanie wiedzy to najlepsze, co możemy dla dziecka zrobić. Zaopatrujmy się więc w gry edukacyjne, bo dzięki nim dzieciom łatwiej i przyjemniej jet się uczyć, co może mieć zbawienne znaczenie w przyszłości.



Plusy:
+ bardzo miłe dla oka grafiki
+ ciekawa mechanika
+ edukacja

Gra jest dla Ciebie, jeśli:
- masz dziecko  wieku szkolnym
- lubisz urozmaicać dziecku naukę
- lubisz gry edukacyjne

Zanurzyliśmy się razem z żabami i krabami w nurty tabliczki mnożenia dzięki
wydawnictwu Kapitan Nauka:


A grę możecie kupić tutaj: http://bit.ly/2Nj7T3P 

Komentarze